5 клас (література)

 ДОБРИЙ ДЕНЬ, МОЇ ДОРОГІ П'ЯТИКЛАСНИКИ!!!
Я дякую ВАМ за плідну та наполегливу працю під час карантину!!! ВИ - РОЗУМНИЧКИ!!!
ПРОПОНУЮ для читання влітку:
1.Микола Вороний. Поема «Євшан-зілля» .
2. Володимир Рутківський. Гостросюжетний історичний роман «Джури козака Швайки» (Частина друга. «На козацьких островах»). 
3. Володимир Винниченко. Оповідання «Федько-халамидник».
4.Емма Андієвська. Казки-притчі "Казка про яян", "Говорюща риба".
5. Всеволод Нестайко.  Пригодницька повість
«Тореадори з Васюківки».
6.Ярослав Стельмах.  Повісті «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» та «Найкращий намет»
7.Леся Воронина . «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» .
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ з 18.05 по 22.05

Придумати цікаві віршовані 
або прозові побажання один одному 
на наступний навчальний рік 😀.

Найкращі побажання ввійдуть 
до фільму "Наш 5 клас"(для учнів 5-б класу)







Завдання з 12.05 по 15.05
Позакласне читання.
Микола Вінграновський. 
Повість « Первінка»
1. Прочитайте твір "Первінка"(можна знайти в Інтернеті або бібліотеці).
2. Дайте письмові відповіді на запитання:
- Чому мати доручила своєму малолітньому синові таку відповідальну й важку справу — купити корову і привести її з містечка в село?
- На Миколці, як і на багатьох інших людях був поганий одяг, дране саморобне взуття. А на узбіччі дороги лежало багато нечистого доброго одягу. Чому його не брали?


- Чому Собака пристав до хлопчика з коровою, хоч навкруги було багато їжі? Як він зреагував на появу Миколчиного батька, недивлячись на те, що ніколи його не бачив?


- Яку таємницю зберігав дід Рятушняк усю війну, сам, напевно, голодуючи?


Під час Другої світової війни Микола Вінграновський був іще дитиною. Але враження про воєнне лихоліття-розруху, голод, очікування батька з фронту, важку працю на відбудові господарства залишилися на все життя. Страждали не лише люди, а й тварини, що були поруч. Часто вони ж і допомагали, підтримували, як, наприклад, корова-годувальниця, вірний Собака з повісті М. Вінграновського «Первінка».

 

Тема твору: зображення відбудови післявоєнного села.

Ідея твору: показати, що таке справжня дружба, виховувати гуманне ставлення до природи, довести, що справжній скарб − це не золото, а добре ставлення та взаємодопомога.

У повісті з великою любов'ю змальовано образ семирічного Миколки, який хазяїнує разом з матір'ю, братиком і сестричкою у звільненому від фашистів рідному селі і з нетерпінням чекає на повернення батька із фронту. Не по роках дорослий, хлопець впорався зі складним завданням купив на базарі корову. Ведучи Первінку додому за дванадцять кілометрів, хлопчик змушений був заночувати в степу просто неба. Микола не розгубився подолав свій страх і зумів знайти поживу для корови. Не вагаючись, він просить діда Ратушняка віднести перший надій сусідським дітям-сиротам. Його сміливість і доброта винагородженні дід Ратушняк допомагає прогодувати Первінку, з'явився відданий друг на ім'я Собака, а згодом повертається з фронту живий і
здоровий батько,і хлопець з великою радістю допомагає засівати колгоспне поле.
 
ЗАВДАННЯ З 04.05 по 08.05

Микола Вінграновський. 
Повість « Сіроманець»
1. Дочитати до кінця повість (с.236 -248)
2.Виконайте завдання:
- Продовжіть речення 
“Мої враження від повісті “Сіроманець” :_____________
“Повість “Сіроманець” навчає мене...” _______________
3.Підготуйте повідомлення в науковому стилі на тему: "Життя вовків у природі"( у зошиті або на А4)
ПРИКЛАД.

Презентація до твору Миколи Вінграновського "Сіроманець"



ЗАВДАННЯ З 27.04 по 30.04
 
Микола Вінграновський. 
Повість « Сіроманець»


Ця казка на білих лапах
Іде уночі по дорозі,
І місяць тече по хатах,
І в казки на віях сльози.


                                                                             Микола Вінграновський


  „Сіроманець” — твір про вірну дружбу 

між людиною та звіром.


https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/245153/images/940767_1556617507.jpeg


ЗАВДАННЯ
Прочитати перший розділ повісті "Сіромацець"(с.223-236) та скласти до нього план.




ЗАВДАННЯ З 21.04 по 24.04
ТВОРЧІСТЬ ГРИГОРА ТЮТЮННИКА 
1.Прочитати оповідання Г. Тютюнника "Дивак"(підручник, с.215-221)
2. Виконати тестові завдання (1.а, 2.б...) та надіслати фото.

Тест
1   1.  Якою  дорогою  Олесеві  зручніше  ходити  до  школи?
а) через  бір;   б) через  річку;  в) через  поле;
2. Яку  пору  року  любить  Олесь?
 а) весну;  б) літо;  в) зиму;
3.Які  звуки  привернули  увагу  Олеся  у  зимовому  лісі?
  а) каркання  ворони;  б) стукіт  дятла;  в) скрекотання  сороки;
 4. Що  почув  Олесь, притулившись  до  сосни?
  а) як  миші  гризли  коріння  дерева;
  б) як  ламались  гілки  від  вітру;
  в) як  під  корою  щось  жалібно  скрипіло;
  5. Що  робили  діти  біля  школи?
  а) гасали  по  льоду;  б) грали  у  сніжки;  в) розчищали  доріжки;
  6. Як  Федько  Тойкало  назвав  Олеся?
   а) тюхтієм;  б) диваком;  в) зрадником;
  7. Кого  побачив  Олесь, притулившись  щокою до  льоду?
  а) окуня;  б) щуку;  в) вюна;
  8. Кого  зобразив  Олесь  на  уроці  малювання?
   а) білочку;  б) дятла;  в) щуку;
  9. Що  віддав  Олесь  Федькові  за  пиріг  з  м’ясом?
   а) свій  малюнок;  б) шишечки  хмелю;  в) ремезяче  гніздо;
 10. Дід  Прокіп  на  санах, запряжених  кіньми, їхав …
   а) по  дрова;  б) по  солому;  в) по  Олеся;
 11.  За  що  Олесь  сердився  на  діда?
  а) дід  хльоскав  батогом  коней;
  б) дід  сварив  Олеся;
  в) дід  несхвально  відгукнувся  про  Олесевих  товаришів;
 12. Яка  казка  снилася  Олесеві  вночі?
 а) про  солом’яного  бичка; б)  про   рукавичку; в) про Івасика-Телесика.

Григір Михайлович Тютюнник - презентація з української літератури

Купить книгу Дивак (Григір Тютюнник). ISBN: 978-617-07-0611-9


ЗАВДАННЯ З 13.04 по 17.04
ТВОРЧІСЬ МАКСИМА РИЛЬСЬКОГО
1. Читати статтю про Максима Рильського (підручник, с.212)
2. Скласти 5 запитань до біографії письменника (письмово в зошитах, надсилаємо фото)
3. Вивчити напам"ять одну з поезій ("Дощ" або "Осінь-маляр із палітрою пишною"). Надіслати відео. 



презентація до уроку М.Рильський. Основні відомості про поета


Урок "Максим Рильський. Основні відомості про поета. Його вміння ...

Прослухайте  поезію Максима Рильського "Дощ"(перейдіть за посиланням)












Прочитайте поезію П. Тичини "Не бував ти у наших краях!"Прочитайте поезію П. Тичини "Гаї шумлять" та її аналіз опрацюйте.

Немає коментарів:

Дописати коментар