ЗАВДАННЯ З 18.05 по 22.05
ЗМІНИ ПРИГОЛОСНИХ ПРИ ТВОРЕННІ СЛІВ
УВАЖНО опрацюйте теоретичний матеріал параграфа 52. Виконайте вправи 466(І,ІІ), 467(І). |
|
ЗАВДАННЯ З 12.05 по 18.05
Чергування голосних та приголосних звуків.
ПРИКЛАДИ:
[о]
— [а] перемогти — перемагати
[е]
— [і] мести — вимітати
[е]
— [и] здерти — здирати
[о],
[е] — [і] ночі — ніч
[е]
— [о] після [ж],[ч], [ш] шести — шостий
[г]
— [ж] — [з] крига — крижина — на кризі
[к]
— [ч] — [ц] жінка — жіночий — жінці
1. Опрацювати параграфи 50-51.
2.Виконати вправи 448, 459.
3. Розподільний диктан.т
2.Виконати вправи 448, 459.
3. Розподільний диктан.т
Розподілити слова на два стовпчики: 1) слова, в яких відбувається чергування голосних, 2) чергування
приголосних.
Пекти
— випікати, крига — крижина, котити — катати, берег — узбережжя, нести —
носити, клонити — кланятись, свекруха — свекрушин, мести — замітати, вечоріє —
вечір, брести — бродити, гонити — ганяти, деру — задирати, воля — вільний,
жінка — жінчин, нога — нозі, рух — у русі.
Завдання з 04.05 по 08.05
ПРЕ-
ПРИ-
Прі-
«Графічний диктант»
Підберіть
слова, які б відповідали схемі:
приморозок, превисокий, садок, призакритий, припилений, присів, преглибокий, прізвище, приліт,прибудувати, приморський, безстрашний, лікарня.
1. Опрацюйте параграф 49, виконайте вправи 437 (І, ІІ) та 438(І,ІІ,ІІІ).
ЗГАДАЙМО!!!
(для вправи 438)
(для вправи 438)
Розбір за будовою:
Синтаксичний розбір речення:
Зразок синтаксичного розбору:
ЗАВДАННЯ З 27.04 по 30.04
Тема. Основні способи словотворення.
1. Опрацюйте параграф 48, виконайте вправу 430(І,ІІ)(нижче є підказка)
2. Заповніть таблицю своїми власними прикладами( по 3 слова на спосіб творення)
Способи творення слів
Приклади
1. Префіксальний
2. Суфіксальний
3. Префіксально-суфіксальний
4. Безафіксний
5.Складання слів (складноскорочені слова)
6. Абревіатура
7.Перехід слів з однієї частини мови в іншу
Способи творення слів
Приклади
1. Префіксальний
2. Суфіксальний
3. Префіксально-суфіксальний
4. Безафіксний
5.Складання слів (складноскорочені слова)
6. Абревіатура
7.Перехід слів з однієї частини мови в іншу
Афікси-це ті частини слова, які знаходяться навколо кореня, тобто, префікс та суфікс.
Абревіатура (або абревіація) - це поєднання перших букв декількох слів.
Організація Об’єднаних Націй
Відкидаємо зайве-і виходить ООН.
Організація Об’єднаних Націй
Відкидаємо зайве-і виходить ООН.
Складноскорочені слова
Це коли є велика назва з декількох слів, які ми поєднуємо в одне слово.
Це коли є велика назва з декількох слів, які ми поєднуємо в одне слово.
Усім відоме слово “завуч”.
Ось це і є складноскорочене слово.
Адже повністю буде : завідувач учбовою частиною.
Ось це і є складноскорочене слово.
Адже повністю буде : завідувач учбовою частиною.
«Відгадай слово».
Корінь такий, як у слові робота;
префікс такий, як у слові перехід;
суфікс такий, як у слові рибка;
закінчення таке, як у слові голова.
ЗГАДАЙ!!!
(для вправи 430)
Вставні слова виражають особисте ставлення мовця
до висловлюваної ним думки.
до висловлюваної ним думки.
Вони не несуть нової інформації, а лише певним чином оцінюють, уточнюють основне повідомлення.
Наприклад, маємо інформацію: Буде дощ. За допомогою вставних слів цій інформації можна надати різних відтінків:
1. Безумовно, буде дощ. 2. Здається, буде дощ.
3. Кажуть, буде дощ.
4. На жаль, буде дощ.
5. Майте на увазі, буде дощ.
6. Отже, буде дощ.
Групи вставних слів
ЗАВДАННЯ З 21.04 по 24.04
Дорогі п'ятикласники!
На цьому тижні у нас урок розвитку мовлення. Тому вам необхідно буде написати твір-розповідь у художньому стилі.
Усе необхідне для написання роботи ви знайдете у підручнику
у темі 14, вправі 563 на сторінці 235 (виконувати письмово)
БАЖАЮ ВАМ НАТХНЕННЯ!!!
ЧЕКАЮ НА ФОТО ВАШИХ РОБІТ
ЗАВДАННЯ З 13.04 ПО 17.04
1. Опрацювати параграф 47. Вивчити правила.
2. Виконати вправи 419, 420(І,ІІ), 424(А або Б).
Починаємо вивчати нову тему!
"БУДОВА СЛОВА. СЛОВОТВІР"
Запам’ятай!
Корені слів, які тільки звучать однаково, але мають різне значення,— це
різні корені. Наприклад, слова міст і місто — не споріднені, бо в них
корені різні за значенням.
ЗАВДАННЯ!!!
1.Доберіть до слів спільнокореневі. Позначте корінь.
Сад, школа, хмара, вода, клас.
2. Розподіли слова
ЗАВДАННЯ!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар